Συχνά είναι μικρές, ακόμη πιο συχνά είναι πανάκριβες. Οι άντρες δεν καταλαβαίνουν ποτέ γιατί είμαστε έτοιμες να δώσουμε τόσα χρήματα για μια «απλή» τσάντα, όπως λένε!
«Απλή»; Προφανώς δεν καταλαβαίνουν και δεν θα καταλάβουν ποτέ. Η τσάντα ασκεί μια σχεδόν μαγική, αδιόρατη έλξη στη σύγχρονη γυναίκα, γιατί την εκφράζει και τη συμβολίζει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο γυναικείο αξεσουάρ.
Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε δει πόσο κακή φήμη επέσυραν αρχικά πάνω τους οι γυναικείες τσάντες. Ως εξέλιξη ενός αντικειμένου που θεωρούταν «εσώρουχο», σκανδάλισε τους συντηρητικούς κύκλους, αλλά η καρδιά της γυναίκας είχε ήδη κερδηθεί.
Σήμερα, η γυναικεία τσάντα δεν έχει τόσο κακή φήμη και ίσως μας παραξενεύει κάπως το παρελθόν της, αλλά θα συμφωνήσετε πως αυτή η σκανδαλιστική τους διάσταση δεν έχει χαθεί, ίσως γιατί είναι σχεδιασμένη να μεταφέρει τα πιο προσωπικά μας αντικείμενα – κάτι σαν ένα κουτί πρώτων βοηθειών έτοιμο να μας «σώσει» από τη ζούγκλα της καθημερινότητας: από κινητό, tablet, μέικ απ, πορτοφόλι, κλειδιά έως τσίχλες και σερβιετάκια!
Πράγματι, η γυναικεία τσάντα εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο μυστήριο για τον ανδρικό πληθυσμό και λίγοι άντρες έχουν το κουράγιο να εισβάλλουν σε τούτο τον προσωπικό μας χώρο: έχω ακούσει επανειλημμένα ορισμένους να σχολιάζουν πόσο δύσκολο ή και ακατόρθωτο είναι να βρουν οτιδήποτε μέσα στην τσάντα της συντρόφου τους, κι όσοι το δοκιμάζουν, ψάχνοντας ίσως για ένα κινητό ή για το πορτοφόλι, συχνά λένε: «μας πώς βγάζεις άκρη εδώ μέσα;»
Οι περισσότερες από μας νιώθουν… γυμνές χωρίς την τσάντα τους, παρότι ο νέος μινιμαλισμός θέλει τη σύγχρονη γυναίκα να μεταφέρει όσο το δυνατόν λιγότερα αξεσουάρ. Η γυναικεία τσάντα δεν σκοπεύει να αφήσει τόσο εύκολα το θρόνο της. Το 2006 μια έρευνα κατέδειξε πως οι πωλήσεις σε γυναικείες τσάντες αυξάνονται με ρυθμό διπλάσιο από οποιοδήποτε άλλο γυναικείο ρούχο.
Πότε μια… τσάντα γίνεται It–Bag;
Με τόσους αξιόλογους Οίκους Μόδας να διαγκωνίζονται για την προσοχή μας, είναι καλό να αναρωτηθούμε τι πραγματικά χρειάζεται μια τσάντα για να μπορεί να θεωρηθεί “It-bag”;
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: το εντυπωσιακό της design. Μια It – Bag πρέπει αμέσως να κάνει αίσθηση. Μπορεί να το πετυχαίνει αυτό με μια ιδιαίτερη χρυσή αλυσίδα, όπως η “Chanel 2.55”, ή με το ξεχωριστό στυλ της όπως η “Fendi Baguette” η ή “Chloe Paddington” με το τεράστιο padlock της.
Δεύτερον και εξίσου απαραίτητο, μια It-Bag πρέπει να έχει λάμψη. Συχνά, αυτό επιτυγχάνεται με τη συνεργασία του Οίκου με μια διασημότητα, όπως η πασίγνωστη “Hermes Kelly bag”.
Έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1935, αλλά η φήμη της εκτοξεύτηκε το 1956 όταν η νεόνυμφη πριγκίπισσα Grace του Μονακό έβγαλε τη διάσημη εκείνη φωτογραφία για το περιοδικό Time, στην οποία θέλοντας να κρύψει την… εγκυμοσύνη της, χρησιμοποίησε την πιο γοητευτική ασπίδα, μια κλασική τσάντα “Hermes” (η οποία, αργότερα, προς τιμήν της ονομάστηκε “Kelly”). Ένας μύθος γεννιόταν και μια It-bag ήταν στο προσκήνιο, ως αιώνιο πλέον σύμβολο πλούτου αλλά και αριστοκρατικής γοητείας.
Αυτός ο σαγηνευτικός συνδυασμός βαλιτσούλας και πολυτέλειας, με τα χαρακτηριστικά του χρυσά φινιρίσματα, προσέδιδε στην κάτοχό της ένα μυστηριώδες αμάλγαμα σοβαρότητας, λάμψης και κομψότητας.
Η συνταγή είναι δοκιμασμένη και σύγχρονες celebrities, όπως η Kate Moss την έχουν ακολουθήσει με μεγάλη επιτυχία.
Προφανώς το έξυπνο μάρκετινγκ παίζει το ρόλο του σε όλα αυτά. Μπορεί μια διασημότητα να αποκτά γρήγορα και εύκολα οποιαδήποτε πανάκριβη τσάντα ελκύσει την προσοχή της, αλλά για μια από μας, δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και εύκολα!
Για παράδειγμα, υπάρχει το πρόβλημα της διαθεσιμότητας: υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να μείνεις σε λίστα αναμονής ακόμη και για τρία χρόνια για να αποκτήσεις την τσάντα των ονείρων σου. «Μα καλά, δεν μπορούν να παράγουν περισσότερες τσάντες για να καλύψουν τη ζήτηση;» ίσως αναρωτιέστε. Προφανώς και μπορούν, αλλά αυτή είναι η μαγεία του μάρκετινγκ.
Οι οίκοι μόδας γνωρίζουν πως «γυναίκα» σημαίνει «ανταγωνισμός», ιδιαίτερα ανάμεσά τους. Η αίσθηση του να έχεις κάτι που η άλλη δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει ιντριγκάρει πολλές από μας, και οι οίκοι μόδας το εκμεταλλεύονται αυτό. Π. χ. όταν το 2005, ο Alexander McQueen ανακοίνωσε το λανσάρισμα της νέας του δημιουργίας, της “Novak”, ξεσήκωσε το γυναικείο πληθυσμό τονίζοντας πως θα κατασκευάζονταν μόλις 200 κομμάτια σε τιμή που ξεκίνησε από £550 και έφτασε στις £6,000! Οι ολοένα και αυξανόμενες τιμές προσθέτουν στη γοητεία των It – bags με τρόπο πραγματικά ακατανόητο για τον αντρικό πληθυσμό.
Δεν καταλαβαίνουν πως… για μια γυναίκα που λατρεύει τις τσάντες, η τιμή είναι ένα τελείως δευτερεύον ζήτημα.