+30 6987 105070 | +30 2441 774460 | 4bag.gr@gmail.com
μένουμε σπίτι λογότυπο
Δωρεάν Αποστολή - Δωρεάν Αντικαταβολή

Γιατί οι Γυναίκες Λατρεύουν Τόσο Πολύ τις Τσάντες;

Τι θυσίες θα κάνατε για να αποκτήσετε την υπέροχη δερμάτινη Coffer bag της Miu Miu με τις πτυχώσεις και τα χρυσά φινιρίσματα; Άλλωστε κάνει μόνο £720!

Αν τον προηγούμενο μήνα σφίξατε κι άλλο… το ζωνάρι λόγω κρίσης, πώς θα μπορούσατε να προσθέσετε στη συλλογή σας την υπέροχη νέα “Mariah” της Marc Jacobs που αγγίζει τις £895;

Η περίφημη, και συχνά πανάκριβη, It-Bag εξακολουθεί να αποτελεί το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου στις καρδιές όλων των γυναικών, όχι μόνο των supermodels και των celebrities.

it-bag

Πολλές από μας είμαστε έτοιμες να ξοδέψουμε περισσότερα για μία τσάντα παρά για τις διακοπές μας ή ακόμη και για να αποκτήσουμε αυτοκίνητο!

Τα υπόλοιπα αξεσουάρ επισκιάζονται ή και εξαφανίζονται στο πέρασμά της: χαρακτηριστικό παράδειγμα η «εθισμένη» με τις τσάντες Kate Moss, που εμφανίστηκε πέρυσι στην παραλία φορώντας… μόνο την καινούργια της Longchamp τσάντα!

Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: τα ρούχα είναι δευτερεύουσας σημασίας. Η ουσία είναι στη τσάντα.

Αλλά γιατί λατρεύουμε τόσο τις τσάντες; Ίσως επειδή είναι η υπογραφή της προσωπικότητάς μας, αυτού που είμαστε ή που θα θέλαμε να είμαστε. Είναι μια αποτύπωση του εσωτερικού μας κόσμου, αλλά και της θέσης μας στον κόσμο – είτε της πραγματικής, είτε αυτής που θα θέλαμε να είχαμε.

Άλλωστε η γυναικεία τσάντα συμβόλισε ευθύς εξ αρχής τη χειραφέτηση και την ανεξαρτησία της γυναίκας: πριν από 200 χρόνια, η θέση της γυναίκας ήταν στη «φυλακή» της κουζίνας ή έστω του σπιτιού, και τα αντικείμενα που της χρειάζονταν όταν έβγαινε έξω για μερικά λεπτά μπορούσαν να φυλαχτούν και στις πτυχές του ρούχου της. Όταν, όμως, χειραφετήθηκε, αρχίζοντας να περνάει περισσότερο χρόνο έξω από το σπίτι της, είτε για διασκέδαση, είτε για εργασία, η τσάντα μετατράπηκε σε απολύτως απαραίτητο αξεσουάρ, αλλά και σύμβολο της «αποφυλάκισής» της.

Η κοινωνική άνοδος της γυναίκας συνέπεσε με την ανάπτυξη των σύγχρονων μεθόδων ταξιδιού – των υπερωκεανίων και των σιδηροδρόμων – με αποτέλεσμα η τσάντα να γίνει γρήγορα ένα απαραίτητο και στιλάτο αξεσουάρ που έπρεπε ταυτόχρονα να είναι ανθεκτικό· εξ ου και η γέννηση της δερμάτινης γυναικείας τσάντας!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι διασημότεροι οίκοι όπως οι Louis Vuitton, Gucci, Prada και Hermes κάνουν το δειλό τους ξεκίνημα στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα; Ακριβώς επειδή η γέννησή τους τροφοδοτήθηκε από την ραγδαία ανάπτυξη των ταξιδιών. Και να που οι περίφημοι αυτοί οίκοι μόδας κερδίζουν εκατομμύρια κάθε χρόνο μόνο και μόνο από τις γυναικείες τσάντες.

Υπάρχει, όμως, και κάτι βαθύτερο στον τρόπο που ασκεί πάνω μας η τσάντα την ακαταμάχητη γοητεία της. Έχει τη μαγική ικανότητα να αποκαλύπτει αλλά και να συγκαλύπτει ταυτόχρονα κάτι τελείως προσωπικό για τη γυναίκα που συνοδεύει.

Αυτό ίσως εξηγείται από τον «πρόγονο» της γυναικείας τσάντας, που δεν ήταν άλλος από ένα μεταξωτό μεγάλο πορτοφόλι που φοριόταν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δέρμα για ασφάλεια. Μάλιστα, τα περασμένα χρόνια αυτά τα πορτοφόλια συγκαταλέγονταν στα γυναικεία εσώρουχα!

Οι τολμηροί συνειρμοί που ξυπνούσαν στις ανδρικές διάνοιες αυτά τα πορτοφόλια πιθανότατα επιβίωσαν όταν κατασκευάστηκαν για πρώτη φορά το 18ο αιώνα γυναικείες τσάντες τύπου «πουγκί» με το κλασικό εκείνο κορδόνι περίσφιξης στην κορυφή. Ορισμένες από αυτές ήταν πραγματικά αριστουργήματα, με περίτεχνη διακόσμηση, φτιαγμένες από σατέν ή από γνήσιο βελούδο, όπου μια δεσποινίς ή κυρία μπορούσε να μεταφέρει άνετα τα καλλυντικά της,  την κλασική σαγηνευτική της βεντάλια, το άρωμά της και τις πασίγνωστες cartes de visite! Παρά την πλούσια διακόσμηση, ωστόσο, και την πρακτικότητά του, το πουγκί χρειαζόταν επειγόντως μια κομψή προσαρμογή στο σχήμα του.

επωνυμες τσαντες

Εκείνη μάλιστα την εποχή, η εικόνα μιας γυναίκας που εκθέτει σε κοινή θέα τα προσωπικά της αντικείμενα ήταν για πολλούς εξίσου σοκαριστική με το να την έβλεπαν να επιδεικνύει το εσώρουχό της! Άλλωστε για ένα σύντομο διάστημα, οι γυναίκες που χρησιμοποιούσαν τα γνωστά αυτά «πουγκάκια» στιγματίζονταν ως ελαφρών ηθών.

Για κάποιο επίσης διάστημα, οι τσάντες απέπνεαν κι έναν ερωτικό συμβολισμό. Χαρακτηριστική είναι η αγγλική έκφραση “old bag”, που περιγράφει μια γυναίκα που έχει περάσει την εποχή της ερωτικής της ακμής.

Στις μέρες μας η γυναικεία τσάντα δεν προκαλεί πια τέτοιου είδους αναστάτωση. Στο επόμενο άρθρο μας θα δούμε πως η τσάντα από αντικείμενο ηθικής κατακραυγής, εξυψώθηκε στο απόλυτο σύμβολο της γυναικείας προσωπικότητας και γοητείας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *